lördag 15 augusti 2009

Way Out West 2009

Way Out West igår dårå. Snart ska jag dit igen!
Här kommer lite om banden som uppträdde, alltså vad jag tyckte om dom:

Timo Räisänen: pinsamt dåligt. Jag hatade honom redan och gör det ännu mer nu. Och det var inte för att jag hatade honom jag tyckte att det var dåligt, det tyckte även de andra underverken som gillade honom innan. Han var så stört självgod, det var pinsamt. Han får 1+ av 7 underverk.

Beirut: jag hade tyvärr hoppats för mycket! Jag älskar dom, men jag insåg att dom är bättre i studio än live. Fast dom var ju såklart bra ändå. Dom får 4 av 7 underverk.

Robyn: jag blev förfånad! Hon var ju sjukt bra live! Låtarna är ju lite lame, men hon hade sån utstrålning och känsla så att dom blev bra faktiskt. Plus att hon hade flera gästartister som Lykke Li och Röyksopp. Hon får 6 av 7 underverk.

Anthony & The Johnsons: herremingud! Bäst bäst bäst. Jag vet inte vad jag ska säga, han har sån utstrålning att bara man tittar på honom dör man. Sjukt sjukt bra. Full pott för att hans vackra och fantastiska låtar och hans fina personlighet. 7+ av 7 underverk.

Röyksopp: mahhgaahd! Sjukt braa. Världens partymusik! Basen var lite för hög så man knappt hörde musiken dock, men det var ascooolt! Plus att Karin Dreijer från The Knife och Fever Ray gästade, och hon gjorde det hela ännu tuffare. Att hon hade en fjäderdräkt och en död grävling på huvudet gjorde det hela stencooolt. Det var draaag, hell yeeaahh. 7 av 7 underverk.

Arctic Monkeys: bra! Eftersom jag inte har lyssnat så mycket på dom så är det lite svårt att uttala sig, musiken är ju sjukt svänging (hehehe :P) , men det hela blev lite tråkigt efter ett tag. Fast han som sjöng var ju otroligt snygg, hihi. Jag och Anni avled. Ja herre. Men dom får 5 av 7 underverk.

Hahah! Jag känner mig som en cool_tjej. Rescencent liksom. Men det är kul, plus att jag inte har något att göra. Idag ska det regna hela dagen. Faaaaan. Och imorgon ska vi till Hannas land! Oj! Det hade jag nästan glömt. Galet.

Hejdo och ha en bra dag / Linneeean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar