torsdag 27 augusti 2009

Jag kommer inte att dö

Tjaa
Många har nog hört om att jag har en sjukdom och jag tänkte berätta lite om den. Vissa kanske skiter i det totalt, men vissa kanske undrar :)

Jag har en blodsjukdom som heter ITP och det står för något på latin som jag inte har någon aning om. Det är en ofarlig sjukdom men det betyder i princip att jag inte har några blodplättar i kroppen. Så om jag får ett lätt slag så får jag tydliga blåmärken. Man ska ha drygt ett värde av 350 blodplättar i kroppen och i söndags hade jag bara 4.
Jag har ju varit hemma nu sen i måndags men jag kan säga redan nu att det har blivit bättre. Nu är jag uppe i 8 !!!!
Jag ska till läkaren igen på måndag så får vi se hur det är då men jag tror att det har blivit bättre. Det som suger är att det kan ta lång tid innan det har gått över helt. Det kan ta från 2 -6 månader.
Men så länge ska jag inte vara borta utan jag ska nog komma tillbaka nästa vecka.

Och till alla som undrar så smittar det inte :))
Adios !
// Jållan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar