fredag 13 november 2009

things get better ?

Pelle tror att hon har haft svinet, men jag tror inte att jag har haft det faktiskt! För de andra har typ haft jättemycket feber, jag hade bara feber en dag + några nätter. Jag har däremot varit helt borta! Yr, illamående och svimfärdig. Och förkyld.
Jag måste berätta om min utflykt till källaren och duschen igår efter 2 dagars liggande i min säng! Jag höll på att svimma 3 ggr! Det var det läskigaste jag någonsin varit med om:

Jag gick upp ur sängen, sisådär 8.00. Jag var lite yr, men det gick bra. Jag är ju trots allt Lasse. Jag vandrade ner några våningar till duschen i källaren. Då snubblade jag på en bajskorv!!!!!! Och slog huvudet i trappan och svimmade!!!

........... ha ha ha !!! Nä. Nu kommer the real version:

Jag var påväg ner i källaren ja. Mår fortfarande bra. Kliver in i duschen och duschar. PLÖTSLIGT börjar jag må HUR ILLA SOM HELST! Men jag hade inte ätit på ett tag så i magen finns det inget. Och plötsligt blir allting helt svart och det ringer i mina öron. Jag kastar mig ner på duschgolvet för att inte svimma och sitter där ett tag. Efteråt darrar hela kroppen. Sedan går jag in på toan. Går ut från toan. DET HÄNDER IGEN! Min kropp är fortfarande jätteblöt efter duschen, så jag lägger mig naken och droppandes och darrandes på betonggolvet och ligger där och tror att min sista stund är kommen. Kan ni se det framför er? Det var riktigt dramatiskt. Sedan reser jag mig upp, som den hjälte jag är, klär darrandes på mig pyjamasen och börjar min vandring upp. DET HÄNDER IGEN! I TRAPPAN! Men jag tar beslutet att fortsätta. Så jag ser ingenting, allting är svart, fast ögonen är öppna. Jag liksom känner mig fram på väggarna. Det tjuter i öronen och till slut snubblar jag in i mitt rum, och kastar mig ner på sängen. Utmattad.

Jag trodde verkligen att jag skulle dö. På riktigt.
Det var mitt äventyr. Det var mycket läskigare än vad det låter här. Ni ska få höra IRL-versionen! Så att jag kan skådespela med mina armar som jag är så bra på.

Gonatt ! / Larsi

1 kommentar: