tisdag 17 november 2009

det var bättre förr..

TJAAA
Idag ska jag blogga om årets julkalendern. Det är första gången jag faktiskt bloggar om något speciellt. Vi får se hur de går, det kommer antagligen flippa ur.

Ja, årets julkalender handlar om SuperSnällaSilverSara och StålHenrik. Som vi förut har sett i bolibompa. HAHAH jag höll på att dö lite när jag hörde det. Vad har dom att göra i jukalendern?! Deras tid var slut för länge sedan, den var slut när det slutade sändas i bolibompa!
I jukalendern har Silver Sara och Stål Henrik blivit gammla och bor på en planet i rymden för pensionerade superhjältar, som heter Julstjärnan. Planeten är dessutom konstgjord (?!)
För att underhålla sina barnbarn berättar dom om sina äventyr som unga.
Så ja hela julkalendern kommer antagligen handla om när dom "räddar världen" alltså hjälper ett barn att hitta barnets stulna sparkcykel?! eller någonting annat meningslöst fall. Ja jag säger bara det var så mycket bättre förr. Dom kommer exempelvis aldrig lyckas göra en lika bra julkalender som mysteriet på greveholm, så varför inte lägga ner hela grejen?
Jag tänker strejka i år och inte titta någonting på julkalendern, hahah de flesta i min ålder slutade antagligen med det för flera års sen men inte jag icke! Hon som går mot strömmen! yeah rebell.

Hah, detta inlägget tyder antagligen på att jag inte har något liv, eftersom jag googlar och skriver "recentioner" om julkalendern. Jag tycker jag är ganska tuff.

(L)

/ mos, nolifern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar