fredag 25 september 2009

ur "En förvirrad blivande gymnasieelevs memoarer" of the author M. Hernandez

Igår var det niornas dag i hela Göteborg och stan var full av förvirrade 15-åringar som var påväg till eller från gymnasium. Jag tillhörde dock en av dem.
Jag och Hanna var på Schillerska och gled runt lite. Verkar ganska chill faktiskt! Fast jag vet inte.

Förutom att glida omkring i Vasastan bland gamla farliga gymnasieelever gled vi iväg till Café Vasa och gjorde läxor! Grejen är att jag inte har pluggat seriöst sen förra terminen. Det borde vara i nian man satsar på skolan, men icke sa nicke. Eller, icke sa Matilda Hermander.

I övrigt anser min syster att jag vverrkklligggenn inte ska börja på Schillerska eftersom att det endast går knarkare där. Min broder anser icke detta, utan yrkar på att jag skall gå där.
Min moder talar för att jag ska göra vad jag göra vill, och min fader tycker att jag skall gå naturvetenskaplig linje och gå i sin faders fotspår.
Tack för stödet, kära familj. Håller redan på att skriva mitt nobelpristal.

Puss / Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar