måndag 7 september 2009

Gullbergskaj paradis

Det regnar. Det är måndag. Och jag har franskaläxa tills imorgon som jag inte har gjort. Och livet suger lite grann. Fast nej, livet har blivit lite roligare nuförtiden förresten :) <3>Helgen var perfa! Lördag med hanna på stan och i massa second handaffärer! Kan inte bli bättre.
Jag köpte massor av saker bl.a. en hatt (50 kr), en väska (30 kr) och en plånbok (5 kr)!


jag och Hanna hoppandes i hamnen!

Nu ska jag berätta om lördagens äventyr:

Först var vi på Smyrna second hand ute på Ringön, och sedan vidare till Finska Kyrkans second hand vid Redbergsplatsen. Efter mycket letande och fyndande var vi hungriga och åkte hem till Hanna och åt pasta och pesto!
Och när vi var trötta på pasta och pesto åkte vi in till stan, gick runt och allmänt chillade.
Sen så sjöng jag lite på "Gullbergskaj paradis - Håkan Hellström" och så bestämde vi oss att gå dit. Så vi gjorde det.
När vi hade gått längst med hela kajen så orkade vi inte gå samma väg tillbaka, så vi gick mot gasklockan och längst med motorvägen ända till Centralstationen!


bildbevis från motorvägen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar