lördag 25 juli 2009

lasseliten blues

Ehey chicks and tipzüs!
Vädret blir ju aldrig bättre. Snart kommer jag antagligen skrumpna ihop till ett russin, ett sånt där vitt, stort naturgodisrussin som jag och Misse åt igår. Inte kül. Jag och Mitz kollade GP:s väder idag, regn imorgon men sedan förhoppningsvis bättre?! Ooooooffttaaaaa. Det kommer regna resten av sommaren, var så säker. För vad ska man göra i Göteborg när det är allmänt mulet och deprimerande? JAaaaaahhaAAaa man kan ju spela tv-spel hos Anni, fast JUSTDETJA!!!! Anni är ju inte hemma, nejnejnej. Man kan gå på bio, NEEEJ hoppsan inga pengar, åhhnaajj! Man kan ju alltid gå på stan, bli ännu mer nedstämd av att man inte har några pengar, aah nips! Och där tar det typ slut på saker man kan göra. Promenera kanske. Men det är inte kul när det blåser och är kyligt och småregnar. Livet är hårt, tänkte Lasseliten och svalde gråtklumpen i halsen.

Titta! Nu klagar jag bara IGEN! Inte bråååå av mig. Jag läste Pelles feina inlägg och tänkte på henne. Lilla kvinnan. Så fein. Plus att jag vill ge henne beröm för hennes mycket mycket feina xD-smajl som hon så feint skrev. Hehe :P flummigt x'D
Plus att Pälsäl sa att hon saknade mina fina dikter, vilket värmde mitt kyliga och bittra hjärta. Du ska få se Pelleman!

Igår sov jag hos Mitz. Det var så mysigt så. Vi pratade om augusti, the month of the happenings! Lovely. Vi gjorde även ett program över vilka som kommer till kulturkalaset (...) och vilka vi ska se. Detektivbyrån kommer! Och Europe! Maahaha!
Vi diskuterade även Moa och Hannas transforming to superkristna. Vi gillart inte. Inte alls! Fast jag saknar dom stört mycket ändå. Jag och Misse beslöt oss att vi ska vara riktigt elaka i deras närvaro och hoppas att det smittar av sig. Dom kommer bli så läskiga annars. Uuuh. Hoppas dom inte blir ledsna nu. Felåt isåfall, men jag kommer bryta ihop om dom kommer försöka hjärntvätta mig.

Dikt månne? Eller vad säger du Pälen?
Mitt yärta (hjärta) är bittert och kallt
Jag klagar på precis allt
Jag är inte konfirmerad och två av mina vänner älskar Gud
När vi återförenas kommer jag nog svära och föra en massa oljud
Nu får jag dåligt samvete
Och efter ingen träning och mycket godis kan ni kalla mig Den Fete
Jag saknar mina underverk
Om jag känner efter kan jag i mitt hjärta känna en längtningsvärk
Jag saknar min pojke så att jag kan dö
När han åkte sådde jag ett litet längtansfrö
Imorgon kommer han hem
När jag tänker på det blir jag lycklig x5
Nu lyssnar jag på Ram Di Dam
jag tycker att han som sjunger låter lite som ett lamm
Nu är jag klar
I mitt huvud finns ingenting kvar


/ Linnea kanske? Jaaaa !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar