onsdag 29 juli 2009

duuuuuuuhh

jag är så trött !
det är helt sjuuuuukt, ojoj ! låt mig berätta om min dag. ( lång text kommer)

jag vaknar av att mamma petar på mig å säger att vi ska gå upp, jag väcker max å vi går upp å äter frukost. När frukosten är avklarad så ropar jag på mr viktor kihlberg som vandrar över till våran båt och vi ger oss av.
Besättningen på hiloa denna dag bestod av; ellen, max, viktor, mor å far ! resan räknas ta 6 timmar -.- och vi ska bege oss till Durön.
jag, max å viktor börjar färden med att sitta uppe på däck och diskutera livets alla gåtor, men det tröttnar vi snabbt på så vi går ner i båten och spelar några partier fisk ( typ världens roligaste spel :))))) och en omgång gurka ( jag vinner varje gång ) och sedan gick vi över till skitgubbe, men mitt i spelet så dör våran motor....... :O min mamma får ett nervöst sammanbrott å jag,m&v går upp och hjälper till att hissa segel. eftersom att vi inte går för motor längre så kan vi inte åka samma väg som vi skulle gjort egentligen, utan vi måste gå ut på öppet hav och segla runt.......
vi börjar kryssa oss uppåt, nu slår vi, nu slår vi, nu slår vi, nu slår vi osv osv..... gaah
vi ser nu en ö som heter måsskär, far meddelar att vi ska runt denna ön. gött tänker vi, det kan ju inte ta så lång tid, vi ser ju ön. Hmmm där hade vi fel, 7 timmar tog det 7 TIMMAR !!!!! åh häääregud, vi såg detdär jävla måsskär i 7 timmar, å det känndes som att vi bara kom längre å längre bort från det -.- vi kunde inte göra någon mat så vi fick knapra på lite kakor å ingen sol på hela resan..... ojojoj
inte nog med det så mådde jag såklart illa också. jag fick ta en såndär tablett å det var väl bra, ah om man inte blev typ helt sövd av den, hahaha jag typ däckade, jag var så trött !! aja våran tidsplan på 6 timmar är ju alltså krossad nu, vi har seglat i ca 7 timmar å vi kommer aldrig hinna till durön innan det blir mörkt typ. så vi styr in mot mollösund istället, vi startar motorn igen precis utanför mollösund i hopp om att den ska fungera tills vi har lagt till men blir det så? nej såklart inte, motorn stannar igen, mitt i farleden, precis utanför hamnen .... -____- en liten motorbåt försöker bogsera oss in men den är för liten och orkar oss inte så tillslut får en annan segelbåt komma och hjälpa oss. Och tillslut ! efter 10 timmar 10 TIMMARS segling kan vi äntligen gå iland å lägga fast båten! ojojoj sikken dag ! å nu är jag så trött så jag vet inte vad !

yes, 10 timmar, 4 timmar av dom illamående, ingen mat, yipppie !

ahvisstjaa, elsa min kära syster är ju såklart på kihlbergarnas båt, viktor är ju här ! så ah det är ju lite fel där också. som om ni bryr er


ah det var väl kul att läsa.. nu vet ni ! hur har eran dag varit ?


nu ska jag sova eller nått

/ elllllllllllllllllllen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar