tisdag 22 december 2009

jul, jul, strålande jul!

Idag är det julavslutning, åh herregud! Jag ska sjunga låten ovan i kyrkan - med bara ett piano - och jag kommer avlida! Jag brukar alltid sjunga rockiga låtar liksom, eftersom jag trots allt är en rockig tjej. Men nä! Nu fan. Nu gäller det. Jul, jul, strååålande jul. Hoppas att jag klarar pressen, vilket inte är troligt.
Klockan är cirka tjugo i åtta, och jag ska vara i kyrkan kl nio. Innan dess måste jag sminka mig, klä på mig, välja örhängen och packa badkläder (eftersom vi underverk är måna om våra attraktiva yttre väljer vi att simma 1 km som en start på jullovet......). Kommer jag hinna? Eh ja? Jag är ju trots allt Turbolasse, idag med en killing nypa energi. Jag är typ jätteglad idag. Någonting måste ha hänt. Kanske är det för att det är jullov? Peut-être.

Nej. Nu måste jag lägga upp ett schema för resten av morgonen. Eller jag kan skriva det här förresten.
7.45 - Sätta på lite musik på Spotify (och ladda mentalt)
7.50 - Springa ner till källaren, packa badkläder och schampo
8.00 - Vid denna tid MÅSTE jag befinna mig i mitt rum igen. Klänning på!
8.05 - Sminka mig med stor försiktighet och noggrannhet, sedan välja örhängen
8.15 - Kolla det slutgiltiga resultatet i spegeln

Och därefter ska jag väl typ..... skriva ett till inlägg.
/ PUSS LASSE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar