måndag 21 december 2009

hulken

Puuuh, idag efter skolan gick jag hem och tog på mig fyra tjocka tröjor, två springbyxor, vantar, pannband, strumpor och gav mig ut i snön och sprang med solvikingarna, själv utan min far eller mor!! Tycker att det var ganska starkt jobbat av mig. Vi sprang upp och ner för skatås backen den mellan lisebergscamping och skatås, det tog död på mig, fast nu känns det himla gött efteråt, det är det bästa med att springa, att man känner sig så otroligt bra efteråt, jag känner mig som hulken som min pappa säger ca 4 gånger om dagen: jag är huuuulken!! och så boxas han i luften, då vet man att man inte ens ska försöka prata med honom för han kommer ändå inget höra.
Nu när jag läser igenom mitt lilla stycke text märker jag att jag skrivit långa meningar, gunilla rist hade nog funderat på att avrätta mig om hon såg det, (eheh skämt åsido, eller?)
Imorgon är det lov, jag jublar här hemma för mig själv! Jag är ordentligt skoltrött måste jag säga, fast nu det sista har det vart lugnt och fint.

Nu ska jag jag läsa min konstiga men bra bok, om den sjunde natten heter den, jag förstår nästan ingenting men jag tror det är meningen, Per Nilsson är en smart och lurig prick.

GODKVÄLL!
/ mooosan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar