måndag 22 juni 2009

j'aime le temps

Jag älskar vädret! Mh mh mh! Jag vaknade i min källare och trodde först att ännu en mulen och rengladdad dag väntade, men ack så fel jag hade! Jag sprang opp till frukosten som väntade och in sken solen. 26 grader stod det på den lilla mätaren i köket, och jag är på fruktansvärt bra humör, iiiih! Fast jag blir alldeles galen av att sitta inne, så det blir nog en liten tur till tjärnet sen med flickorna. Jag funderar på om jag ska ta med min röda plastbåt. Det är värt.
Nu hör jag en insekt surra. Ooh those summer vibes!

Igår var jag med Misse och Hasse igen, och vi hittade en onderbar plats där man såg hela Göteborg.

nu ska jag skriva

en till liten dikt
sommaren sa hej till mig förut
ur min strupe kom ett litet tjut
himlen var vacker och blå
och den kunde jag tyvärr inte nå
även om jag ställde mig på tå
jag bestämde mig för att ta ett dopp
hoppa i tjärnet så att det sa plopp!
jag ska nog ta med mitt lilla röda plastfartyg
ro runt i vassen och kika på laxen i smyg
kanske se en orm eller två
ja de ska jag i så fall slå
nu kommer jag inte på något mer
adjö tills jag ett nytt inlägg er förser!

jaaa där satt den! hejdå mina pussys !

/ Lasse Linnea Lars Lanut Lan Larry Latzy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar